موقع פורטל הכרמל ينشر تقريرا حول الشكوى التي كان قد تقدم بها المحاميان איתי שרף وחיה שאבי ضد مجلس المغار المحلي بادعاء ان المجلس المحلي قام بحياكة مناقصة بخصوص التعاقد مع شركة نظافة وموقع سبيل يحصل على رد محاميا المجلس شكيب علي ووفيق شباط على ما ورد من اتهامات في التقرير المذكور

موقع سبيل,
تاريخ النشر 29/11/2015 - 11:49:30 pm


نشر موقع פורטל הכרמל تقريرا حول الشكوى التي تقدمت بها شركة نظافة ضد مجلس المغار المحلي وادعاءات محاميا الشركة باتهام المجلس على انه حاك مناقصة , ننشر هنا نص التقرير كاملا باللغة العبرية مرفق له رد محاميا مجلس المغاار شكيب علي ووفيق شباط على التقرير وهذه الاتهامات.

ننشر اولا نص التقرير:

 במסגרת עתירה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בנצרת הועלו חשדות לכך שמועצת מעאר שבגליל פעלה מתוך שיקולים זרים במסגרת הליכי מכרז אותם פרסמה למתן שירותי ניקיון בישוב.
חברת ניקיון עתרה לביהמשפט נגד מועצת מעאר בחשד לתפירת מכרז. המועצה חזרה בה והעניקה לחברה את המכרז.

את העתירה הגישו עורכי הדין איתי שרף וחיה שאבי ממשרד שרף אלקיים ושות  בשם חברת ניקיון שניגשה למכרז, ושלטענתה, זכייתה נמנעה ממנה באופן פסול.

החברה, נטען בעתירה, הייתה המתמודדת היחידה שכללה בהצעתה שתי שיטות תמחור, כנדרש במכרז, אך במקום להכריז עליה כזוכה, החליטה המועצה, באופן תמוה, לבטל את המכרז המקורי ולפרסם מכרז חדש תחתיו, שדרש שיטת תמחור אחת בלבד.

לדברי עורכי הדין שרף ושאבי: המהלך של המועצה נראה על פניו מוזר. הוא נעשה רק אחרי שנפתחו כלל ההצעות שהוגשו, והכשיר בדיעבד את ההצעות הפסולות של המתמודדות האחרות. התעורר חשש כבד שהמועצה העדיפה מתמודדות אחרות על פני העותרת, ולכן שונה המכרז בהתאם.

לאחר בחינת העתירה, פרסם בית המשפט החלטת ביניים בה הורה למועצה המקומית להקפיא את המכרז החדש. בהמשך, זמן קצר לפני הדיון הסופי והמכריע בעתירה, הודיעה מועצת מער לחברה העותרת כי היא מכריזה עליה כזוכה במכרז. בעקבות זאת, הושגה פשרה בין הצדדים לפיה העתירה מתקבלת כך שהעותרת תקבע כזוכה במכרז, וניתן פסק דין בהתאם להסכמה, ועתירת החברה התקבלה 

העותרת הייתה אמורה לזכות במכרז מלכתחילה, וטוב עשתה המועצה שחזרה בה מהחלטתה לקיים מכרז חדש, אומרים עוהכי הדין  שרף ושאבי. 

הליכי מכרז שקיימה מועצת מעאר בגליל בקיץ האחרון למתן שירותי ניקיון למבנים ומוסדות חינוך בישוב קיבלו תפנית פסולה, המעוררת חשש להפעלת שיקולים זרים מצד המועצה כך נטען בעתירה שהגישה אחת המתמודדות במכרז נגד המועצה לבית-המשפט המחוזי בנצרת. 

עורכי הדין איתי שרף וחיה שאבי, המייצגים את המתמודדת חברה המספקת שירותי ניקיון טענו בעתירתם כי עם פתיחת ההצעות השונות שהוגשו במסגרת המכרז, הסתבר כי החברה היא המתמודדת היחידה שעמדה בכל תנאי המכרז. נוכח זאת, הייתה אמורה וועדת המכרזים להכריז על החברה כזוכה, אך במקום זאת, הוחלט לבטל את המכרז המקורי ולהחליפו במכרז חדש.

לפי העתירה, חמש מתמודדות ניגשו למכרז, ובמועד שנקבע לכך מראש, נפתחו ההצעות בפומבי, במעמד המתמודדות עצמן. עם פתיחת ההצעות נפסלו מייד שתיים מהן בשל פגמים שנפלו בהן. כך נותרו 3 מתמודדות בלבד, בהן החברה, שהייתה היחידה שהציגה בהצעתה שתי שיטות תמחור לפי שעה ולפי כיתה כפי שדרש המכרז. לעומת זאת, ההצעות של שתי המתמודדות האחרות כללו רק תמחור לפי שעה.

בעתירת חברת הניקיון נכתב, כי בנסיבות אלה, ציפתה החברה כי ההצעות הנוספות ייפסלו וכי היא תוכרז לאלתר כזוכה במכרז, אלא שציפיותיה התבדו. בפועל, החליטו המארגנים לראות גם  את ההצעות אותן הגישו שתי המתמודדות האחרות כתקינות, למרות שכלל לא עמדו בתנאי המכרז, וההכרזה על הזוכה נדחתה.

בעתירת חברת הניקיון נכתב, שכעבור ימים ספורים, כינסה המועצה ישיבה בהולה של וועדת המכרזים, אליה זומנו רק חלק מחברי הוועדה. בישיבה המליץ היועץ המשפטי של המועצה לבטל את המכרז ולפרסם תחתיו מכרז חדש, בטענה כי נפל פגם טכני במכרז המקורי. חברי הוועדה קיבלו את ההמלצה, ויומיים לאחר מכן פורסם מכרז חדש ובו הופיעה בניגוד למכרז המקורי דרישה לשיטת תמחור לפי שעה בלבד.

קשה להימנע מהמסקנה שהמכרז החדש הוא מכרז תפור, שהותאם במיוחד להצעות שהגישו שתי המתמודדות האחרות במכרז המקורי, ונועד להביא לזכיית אחת מהן" אומרים עוה"ד שרף ושאבי. החשד גובר נוכח המחטף שביצעה המועצה כשכינסה ישיבה של וועדת המכרזים בהרכב חסר. לחברי וועדה מסוימים נודע על הישיבה בדיעבד, ורק אז נערך ביניהם סבב טלפוני מהיר לאישור ההחלטה שכבר התקבלה. הן תוכן ההחלטה והן אופן קבלתה מעלים חשש כבד ששיקולים פסולים וזרים הנחו את וועדת המכרזים, אומרים עוהכי הד ין שרף ושאבי.

בית המשפט: לא התקיימו תנאים המצדיקים את ביטול המכרז

בעתירה שהגישו עוהך הדין שרף ושאבי, התבקש בית המשפט להורות למועצה לבטל את המכרז החדש ולהכריז על החברה כזוכה במכרז המקורי, בהיותה המתמודדת היחידה שהגישה הצעה תקינה. לטענתם, לא היה שום היגיון בביטול המכרז המקורי וההחלטה להחליפו במכרז חדש מעוררת חשד למשוא פנים.

לטענת עוהך הדין שרף ושאבי, המועצה נימקה את ביטול המכרז המקורי בכך שהושמטה ממנו טבלה המפרטת את מספר כיתות הלימוד בישוב, אך נימוק זה אינו מצדיק את ביטול המכרז. ההשמטה היא עניין טכני ולא מהותי, נטען בעתירה, שכן :שיטת התמחור הדרושה התייחסה ממילא לתמחור לפי כיתה, ללא קשר למספר הכיתות. יתר על כן,::בעת פתיחת ההצעות כבר עלה, כי שתי ההצעות הנוספות שנמצאו תקינות, תומחרו באופן שונה משנדרש, ולמרות זאת לא נפסלו. דבר זה מהווה ראייה נוספת, להיעדר החשיבות היתרה שיוחסה לטבלה שנשמטה, נאמר בעתירה. 

עוד לטענת עוהך הד ין שרף ושאבי, ביטול מכרז צריך להיעשות רק בתנאים קיצוניים וחריגים, ושינוי תנאי המכרז בדיעבד, אחרי פתיחת ההצעות, עומד בניגוד להליכי המנהל התקין.:באופן זה נפגע קשות כלל הסודיות, המהווה ערובה ואבן יסוד לשמירה על שוויון במכרז, נאמר בעתירה.

לאחר בחינת העתירה, קיבל בית המשפט המחוזי בנצרת את עמדת עוה"ד שרף ושאבי, וקבע כי פסילת מכרז שכבר יצא לדרך, יכולה להיעשות רק בתנאים ולפי קריטריונים מיוחדים, אך תנאים אלה לא התקיימו במקרה הנוכחי. בהמשך לקביעה זו, הורה השופט למועצה, בהחלטת ביניים, להקפיא באופן זמני את המכרז החדש וזימן את הצדדים לדיון בעתירה, לשם קבלת הכרעה סופית.

בסופו של דבר, נוכח הודעת המועצה לחברה היא מכריזה עליה כזוכה במכרז, נחתם הסכם פשרה בין הצדדים שאושר עי בית המשפט ולפיו העתירה התקבלה והחברה הוכרזה כזוכה במכרז   

לדברי עוהך הדין שרף ושאבי: :החלטת המועצה לחזור בה מהמכרז ולהכריז על החברה כזוכה עוד לפני ההכרעה הסופית בעתירה מעידה על כך שמלכתחילה לא היה בסיס לביטול המכרז ולהחלפתו במכרז חדש.
وورد موقع سبيل رد المحاميان شكيب علي ووفيق شباط مندوبان عن مجلس المغار المحلي على تقرير  بورتال هكرمل ننشر اولا رد المحامي شكيب علي كما وردنا باللغة العبرية حرفيا :
ייצגתי את המועצה בעתירה זו והעובדות ידועות לי באופן אישי
מדובר בכתבה שקרית לחלוטין.
הכתבה פורסמה מבלי לקבל את תגובת המועצה. די בכך בכדי ללמד על השיקולים הפסולים מאחורי הכתבה  במיוחד שעה שפורסמה תמונתו של ראש המועצה כאילו שהיה מעורב בהליכי המכרז.
יש בכתבה כדי סילוק עובדות ויצירת טענות שאין להן כל בסיס עובדתי.
משום כך החליט ראש המועצה לתבוע את הפורטל כמו גם את עורך הדין.
ראו נא להלן את מכתבי לעורך דין הדין אשר נשלח אליו לפני מספר דקות באמצעות המיל.
העובדות הנודעות לעניין הן כדלקמן
1. למכרז נשוא הבקשה הוגשו 5 הצעות
2. 2 מההצעות נפסלו עם פתיחת המעטפות

3. לאחר שהתברר כי הטבלה הרלוונטית לא צורפה לתנאי המכרז,  , סבר היועץ משפטי  של המועצה שיש לבטל את המכרז ולצאת למכרז חדש.ד
4. מדובר בטבלה חשובה  ושעל פיה יכלו המציעים לכתוב את הצעותיהם. היעדר הטבלה גרם למציעים להתבלבל ולא להגיש הצעה כראוי
5. כל זאת בטרם הכרזה על המציע הזוכה.
6.  חברת איי טים פתרונות אבטחה בערבון מוגבל הגישה עתירה ובה טענה כי אסור למועצה לבטל את המכרז גם אם נפלה טעות במסמכי המכרז
7. בישיבה הראשונה שהתקיימה בבית המשפט סבר השופט כי המועצה לא הייתה צריכה לבטל את המכרז משום שאף אחד לא פנה למועצה וטען כי בהיעדר טבלה , הוא לא יכול להגיש את הצעתו.
8. בית המשפט המליץ לצדדים להחזיר את הדיון לוועדת המכרז בכדי שזו תקבע את הקריטריונים לבחינת ההצעות על פי מכנה משותף ושתגיע להחלטה אשר לדעתה היא ההחלטה הנכונה.
9. ואכן ועדת המכרזים התכנסה פעם נוספת לאור הצעת בית המשפט והחליטה  לקבל את הצעת העותרת .
10. איך ייתכן שהעותרת תזכה במכרז לאחר דיון חוזר, אם אכן המכרז היה תפור ?
11. שלחתי מכתב  לפורטל הכרמל כמו גם לעו"ד שייצג את העותרת כדלקמן
לפיכך כל הטענות המפורטת בכתבת הפורטל אינן מדוייקות ויוצרות בעיני הקורא הסביר רושם שלילי כלפי המועצה והעומד בראשה.
ראש המועצה ינקוט בהליכים המתבקשים גם נגד הפורטל וגם נגד מי שיזם את הכתבה.
פרוטוקול הדיו בבית המשפט מוכיח את טענות המועצה שחור על גבי לבן
לפיכך כל הטענות המפורטת בכתבת הפורטל אינן מדוייקות ויוצרות בעיני הקורא הסביר רושם שלילי כלפי המועצה והעומד בראשה.
ראש המועצה ינקוט בהליכים המתבקשים גם נגד הפורטל וגם נגד מי שיזם את הכתבה.
פרוטוקול הדיו בבית המשפט מוכיח את טענות המועצה שחור על גבי לבן
وفي سياق رده أكد المحامي وفيق شباط المستشار القانوني للمجلس أن ما ورد في تقرير بورتال هكرمل الكثير من المغالطات والتمويه بحيث أنه تم نشر تفاصيل كاذبة عن مجريات وحيثيات القضية بعكس ما ورد في التقرير والمجلس المحلي يدرس امكانية تقديم شكوى ضد موقع بورتال هكرمل وضد محاميا الشركة المدعية بهذا الخصوص لما فيه من تظليل للحقائق وادعاءات كاذبة ضد لجنة المناقصات في المجلس المحلي وخصوصا عندما قام الموقع بنشر صورة رئيس المجلس في المقالة مما يشير كأن لرئيس المجلس علاقة في المقالة مع أن رئيس المجلس المحلي لا يتدخل بتاتا في مداولات  وقرارات لجنة العطاءات وهذه اللجنة مستقلة بقراراتها وتأخذ الاستشارة القانونية من المستشار القانوني فقط .
وقال  المحامي شكيب علي ان القانون لا يحمي كل من ينشر مقالة ذات تشهير .

تعليقك على الموضوع
هام جدا ادارة موقع سبيل تحتفظ لنفسها الحق لالغاء التعليق او حذف بعض الكلمات منه في حال كانت المشاركة غير اخلاقية ولا تتماشى مع شروط الاستعمال. نرجو منكم الحفاظ على مستوى مشاركة رفيع.
1.الرئيس زياد دغش سابقا,حاليا ولاحقا.من يواكب مسيرة الرئيس زياد دغش على مدى عشرات السنين يتعلم الكثير عن النزاهة وعن الخط المستقيم, فانه يتوخى الحذر الشديد قبل اتخاذ جميع قراراته ويولي جل اهتمامه لأبعادها وتأثيراتها حتى لوأدي هذا أحياناالى تاجيلها قليلا ريثما التأكد من تبعاتها وعدم الحاقها الضرر بأحد. ان زياد دغش مدرسة في الاستقامة وفي احترام الآخر والاصغاء له والوقوف معه في السراء والضراء. أما بكل ما يتعلق بعمل أعضاء المجلس,ائتلافا ومعارضة, في لجانهم المختلفة فانه لا يتدخل في قراراتهم ويمنحهم الاستقلالية في عملهم وفي مواقفهم وقراراتهم.من هنا فان اللجان مسؤولة عن قراراتها التي تتم وفق تعاليم وزارة الداخلية الواضحة والمكشوفة للجميع. أما عند وقوع أي خلاف أو عدم رضى والوصول به لأروقة المحاكم فعلى الأطراف قبول قرار المحكمة والعمل به وهذا, بكل بساطة,ما كان وانتهى. أما بخصوص عطاء نظافة صفوف المدارس فالمقاول يزاول عمله منذ عدة اشهر, ولذا فالسؤال الذي يطرح نفسه هو:ماهو الهدف من وراء نشر الموضوع الآن وفي هذا التوقيت بالذات,ومن المستفيد من نشره؟ والجواب لا يحتاج للتفكير العميق من أجل الوصول للاجابة عليه. ان الدافع الوحيد هو اللعبة السياسية القذرة التي ينتهجها البعض. لم يفاجئني قرار الرئيس بملاحقة محاميا المقاول ومن ورائهما لأن الانسان النقي والنزيه ومنبع الكرامة لآيقبل التطفل والتدخل والاهانة من أحد وسيبقى على طريقه ذاته وعلى الآخرين تصحيح سبيلهم وان غدا لناظره قريب.30/11/2015 - 06:08:27 am
2.يا أهل البلد, انتهى موسم الزيتون وموسم الانتخاب على الباب.حبذا لو موسم الزيتون دائما يكون لأنه يعيدنا للتراث ويذكرنا بالآباء والأجداد وبفعل الخير والمحبة والاخاء. أما البعض فموسمهم آخر وقد بدأوه دون منح المواطن قسطا من الراحة وموسم الانتخاب عندهم على الباب. يا أيها الموسميين نحن لا نحبكم ولا نقدركم لأننا نحب الدائمين ونستهتر بالانتهازيين ومصطادي الفرص. اننا نريد أن تكون مصلحة البلد فوق كل مصلحة ولا نريد ضياع الوقت على هذه المهازل والحكايات. نريد اسثمار وقتنا من أجل رفاهية أهلنا ومن أجل بناء مستقبل أطفالنا جميعاعلى أرض الواقع لا على صفحات الأثير.أما من اختار طريقا آخرا فسيضل الطريق ولن يصل بعيدا لأنه سيبقلا وحده ضالا. نعم للعمل من أجل المصلحة العامة وألف لا من أجل الأهداف السامة.30/11/2015 - 06:32:06 am
3.לתבוע את האתר במיידי ושלא יתערבו לנו בכפראם הדברים של עורכי הדין של המועצה נכונים יש לתבוע א אתר פורטל הכרמל במיידי. פשוט בושה. מה עוד שלא ביקשתם את תגובת המועצה אז האם השיקולים שלכם באמת מקצועיים ושקופים?? וחוץ מזה יש לנו שני אתרים מכובדים אשר עושים את עבודתם נאמנה אז אל תתערבו לנו בבקשה בכפר שלנו ותתעסקו בעניינים אצלכם בכפרים!30/11/2015 - 06:53:53 am
4.خسرنا معركة الأنتينات,بلشنا معركة التعيينات وقربت الانتخابات.ان موضوع الأنتينات وتأثيرها على الصحة قد تم حسمه مؤخرا من قبل الأطباءالمختصين بالسرطان وأخصاء الاشعاع وخلص تقريرهم الى أن المغار آمنة اشعاعيا. هنالك من يبث الشائعات والأكاذيب وهنالك من يقدس الحقيقة ويتسلح بالعلم وما توصل اليه العلماء.هنالك من يزرع الشك في قلوب الناس وهنالك من يزرع اليقين والطمأنينة في نفوسهم.وهل يستوي هؤلاء وهؤلاء؟ بعدما خسرنا معركةالأنتينات فتشنا عن معركة أخرى وسنخسرها لأن الخاسر خاسر دائما بعون الله وبعون الجماهير التي تميز بين الغث والسمين.30/11/2015 - 06:54:40 am
5.بلدي بالف خير والحمدالله يا ربولاو عنجد انو في ناس عندها حقد وبتحبش مصلحة البلد ودايما بدها تخرب عشان تبين حالها وتظهر حالها بس الحمدلله يا رب انو ابوطارق نيتو صالحه تجاه هالبلد وبدش غير انها تكون بخير عشان هيك منتمنالك انك تظلك قادر توقف في وجه هذول الي في الف وجه والي دايما عم ببحشو تيطلعو اشياء بس عشان التخريب عليك احنااااا معك ومنظل معك وخلص عاد صرتو معروفين يا ناس اطلعو من فلمكو30/11/2015 - 07:43:46 am
6.סטודנט למשפטים.אין ספק שאין לראש המועצה חלק בסוגייה הזו. אין ספק שהחברה אי טם היא מאחורי הפרסום . אין ספק שיש מקום לצאת במכרז על תפקיד היועץ המשפטי של המועצה כפי שבית המשפט קבע . אין ספק שמר זיאד דגש מנהל את המועצה ביד רמה ומגיע לו המון תודות . אין ספק שיש ללת למר דגש עוד קדנציה להשלמת הפרוייטים וניקוי אורבות של הירושה של קודמיו . אין ספק שאתר סביל עשה עבודה מקצועית ושמירה על כבוד הכפר.30/11/2015 - 09:03:18 am
7.אוהב את הכפר- לתבוע את האתר במיליון שקללתבוע את האתר במיליון שקל אם הוא פירסם דברים כוזבים בכוונה ולבדוק מי עמד מאחורי הפרסום אולי יש לכך סיבה. הלוואי ונזכה בתביעה וכך נעשיר את קופת המועצה ונוכל לעשות עוד פרוייקטים למען כפרנו האהוב ואנשיו הטובים. כנראה שיש כאלה שכואב להם שאנחנו הולכים להיות העיר הדרוזית הראשונה. שיחיו הקנאים ויסבלו. אתר סביל הנכבד אתה האתר השקוף והמקצועי באזור ותמשיך להיות ככה ולהגן גם אתה על כבודו של הכפר וכבודם של האנשים החיים בו. לא נרשה לאף אחד מבחוץ לחבל במרקם החיים המצויין שיש לנו ולסכסך בין האנשים. מר זיאד דגש כולנו מאחוריך מי שהצביע לך ומי שלא כי רק אתה יכול לשמור אותנו מכל מי שרוצה לעשות לנו רע. يا جبل ما يهزك ريح30/11/2015 - 04:17:15 pm
8.בוגר בית ספר מקיף אאללה ירחם דו״ח מבקר המדינה לשנת 201230/11/2015 - 07:44:09 pm
9.أحلام اليقظة تارة وأحلام الظهيرة تارة أخرى.قرأت في ساعات الصباح الباكرة ما كتبه أحد سكان المغار وكان قد أعلن ترشيح نفسه لرئاسة السلطة المحلية سابقا وعدل في اللحظات الأخيرة عن استمراره في هذا المشوار الشاق والقاسي.انه يطرح موضوع الازدحام في الشوارع الرئيسية ويقترح الحلول بعد أن أطلق لخياله العنان فيتخيل للقارئ أنه يحمل العصى السحري وسينهي مشروعه هذا كله بكبسة "انتر" من أنامله اللطيفة على لوحة مفاتيح حاسوبه الشخصي. ان أحلام اليقظة تحتاج للتخطيط والتمويل ويمكنها أن تضر بمصالح الناس.ان سؤالي لك بسيط وبعيد عن التعقيد: لماذا عدلت عن الترشح في الدقيقة التسعين؟لماذا أدرت ظهرك للجماهير الغفيرة التي هتفت لك وصفقت بقوة خلال أحلام الظهيرة؟ لمعلوماتك فقط فان العمل جاري على قدم وساق على هذه القضية المزمنة منذ أن خلقت المغار وقريبا سترى بأم عينيك شوارعا رئيسية من طراز آخر لافت للنظر.فنحن ندعوك للخروج للنزهة قليلا وترك صفحات الانترنت عل صحتك تتحسن لأن العقل السليم يسكن في أعماق الجسم السليم.01/12/2015 - 06:10:40 am

استفتاء سبيل

ماهو رأيك في تصميم موقع سبيل ألجديد؟
  • ممتاز
  • جيد
  • لا بأس به
  • متوسط
مجموع المصوتين : 1809