من قوس النصر الى رأس غليص – بقلم المحامي سامر علي

موقع سبيل,
تاريخ النشر 2022/03/04 11:01:23

 

חשופים בצריח – תתפסו מחסה

לא הייתה מספיקה "החפלה" שבה רקדו והתגנדרו - טועני הכתר הדרוזים, על מזבח הצעת חוק חיזוק מעמדה של העדה הדרוזית. עת  הוצפנו בפוסטי גבורה ועוז, ניצחון ותהילה, עד שלרגע חשבתי ,כי קיים סיכוי לא בלתי מבוטל, כי יעברו אלו האחרונים כמו נאפוליון או דיגול הצרפתי מתחת لقوس النصر في باريس  , והנה מצטרף למקהלה בימיים האחרונים   שר המשפטים בפוסט פיס בוקי ציוני למפליא, בו  מעלה על הנס את תזכיר  החקיקה בעניין מעמדה של העדה הדרוזית ,  בגדרו כותב שר המשפטים על חשיבות העדה הדרוזית, אגב שהוא מרעיף תשבחות על יוזמי החוק עד שקרא להם בשמם אחד לאחד . כך גם עשתה שרת הפנים, בפוסט מיוחד אליו צירפה את תמונתו של ס"אל חוסין עאמר המנוח וכאילו הביאו עימם השרים הנכבדים את راس غليص  

מה שכן עוד הפליא אותי - והפעם למכביר , זה היה הטוקבקים הדרוזים- בין אם לייקסטים ובין אם אלה המגיבים -  על הפוסט של שר המשפטים  ושרת הפנים שהרעיפו עליהם דברי שבח והלל, על מעשה שר המשפטים האצילי בפרסום תזכיר החוק בעניין העדה הדרוזית .

מאז קום המדינה ועד ליום זה, הרעיפו שרי ישראל  לדורותיהם - עלינו הדרוזים , דברי שבח  בנוסח , ברית דמים , החילים האמיצים , העדה דרוזית היא פנינה בנוף הישראלי , אתם בשר מבשרנו וכהנה וכהנה ביטויים והיד עוד נטויה, שמלבד מלל פיוטי ומס שפתיים  אין בהם כל ממש ואין בהם כל תועלת וטחו עיניהם מהזלזול המתמשך באינטליגנציה הדרוזית . ברור לכל בר בי רב  כי דברי השבח האלה, מעולם לא הצלחנו לפרוע ,לא לממש ,ולא לתרגם אותם באופן מעשי , לא בתשתיות המוזנחות , לא בביטול צווי הריסה , לא בהעדר מקומות מגורים והקצאת קרקעות, לא תעסוקה ,ולבטח לא בביטול הקנסות הכבדים שמוטלים על הציבור הדרוזי. תוך הפקרה מוחלטת של תוכניות מיתאר במשך חצי יובל תמים.

חוק הלאום, היה ועודנו נקודת מפנה וקו פרשת המים כלפי הציבור הדרוזי , שכן בשעה שחוק זה נחקק בכנסת ישראל  בשנת 2018 , התעורר הציבור הדרוזי הנאור, למציאות קשה בה הרגשנו "כנבגדים" בשעה שגילנו  שהפכו אותנו לאזרחים סוג ב' ולניתנים זרים או גולים בארצנו , בחותם קונסטיטוציוני של  הפרלמנט הישראלי . כל זאת  עשתה הכנסת  בשעה שמיטב בני העדה הדרוזית עומדים על המשמר, בכל החזיתות - בין אם ביטחון פנים ובין אם בגבולות המדינה, ומחקה את הזהות הישראלית של חייליה האמיצים את הבשר מבשרה ואת הפנינה בנוף הישראלי, כך לפחות על פי התיאורים הממוחזרים משנה לשנה  .

ברור היה, כי לאחר חקיקת חוק הלאום ,יצא הציבור הדרוזי מכליו - ציבורית ,  וראה במעשה החקיקה הזה כחקיקה פוגענית ומטרתה להבטיח עליונות דתית אתנית של קבוצה על פני רעותיה אגב רמיסת הברית המדוברת . ובהינתן חקיקה זו , קמה לה התארגנויות רבות כדי להילחם בחוק הלאום, חלקם פרשו וחלקם נותרו , כך גם נקראו רבים לבג"צ שהובל על ידי פורום עורכי הדין הדרוזים לקרוא תיגר משפטי ולבקש סעד שוויוני מהערכאה המשפטית הגבוה בישראל  .

מאז ועד ליום זה , כשלו כל הניסיונות לבטל או לתקן את חוק הלאום ,  מלבד החלטת בגצ שהכניסה את ערך השוויון בדלת האחורית הפרשנית, לא נעשה כל מהלך חקיקתי בכנסת לשנות את רוע הגזירה .או להציג חקיקה העומדת ראש בראש מול חוק הלאום .  

ממשלת ישראל ולרוב גם מפלגות , מנסה בכל פעם לזרוק לנו פירורים – בשל הקמפיין המתמשך נגד החוק במטרה לגרוף קולות  , וזאת בדמות חקיקה חסרת משמעות וחסרת ערך תחיקתי, ולמצער גוררים אלה האחרונים אחריהם אנשי ציבורי דרוזים ושמים אותם בחזית באצטלה "כמתקני עוול היסטורי" אגב כך שעושים בהם שימוש ציני כמגן פוליטי להפרת הבטחותיהם, ואם תרצו שקריהם  , שכן אלה האחרונים יודעים – ועוד איך יודעים – שאין בחקיקה הזו דבר או חצי דבר השונה מביטוי השבח של "בשר מבשרנו " חיילים אמיצים , ברית דמים וכו  . ובדרך זאת מכנסים את העדה הדרוזית לקונפליקט פנימי  בין התומך באלה שהוכתרו "כמתקני עוול ההיסטורי"  לבין אלה היודעים את האמת, כי חקיקה זו אין בה ישועה, ואין בה דבר אך המצדיק ויכוח פנימי. שכן חקיקה זו אינה אלא עבודה בעניין ובערבית  ضحك على الدقون.

אל לנו לשכוח - וגם לא שכחנו  ,ששר המשפטים , וכך גם שרת הפנים , הם מתומכי חוק הלאום וממוביליו, שרת הפנים הינה מאדריכלי חוק קמינץ הידוע באכזריותו, וזו האחרונה שהתקינה את תקנות הקנסות המנהליים שהגיעו לסכומי עתק של 300,000 ₪ . שר המשפטים, וכך גם שרת הפנים , הצביעו ביד מורמת מעלה, נגד הצעת חוק השוויון הדרוזית שהוגשה על ידי חכ"ל גדיר מריח . הם גם אלה שטרפדו את הצעת חוק של חכ"ל אכרם חסון לתקן החוק הלאום. והנה היום מציגים אלה האחרונים את עצמם בפוסטי יוהרה "כאוהבי דרוזים" וטוקבקים דרוזים רבים הולכים שולל אחר חקיקה חסרת ערך  כפי שהלכו בזמנו אחרי החלילן מהימלין בזמן מגפת העכברושים בגרמניה .  

על אנשי הציבור הדרוזים להבין ולהפנים היטב היטב  , כי הציבור הדרוזי אינו תמים ולבטח אינו טיפש  כדי שחקיקה חסרת ערך כזו תעבור על סדר היום הדרוזי בנקל  ולא תעבור תחת שבט ביקורת משכילה ובנותיה ובניה. חובה עליהם להבין שהציבור הדרוזי יודע להבחין בין עיקר וטפל, וכי ציבור עדתינו הנפלאה ניחן בתוכנות לא נופלות מאף ציבור נאור אחר במדינה . והניסיון להציג  את החקיקה הנ"ל כמכת נגד לחוק הלאום הינו בדיוק כמו ניסיון להציג עכבר מול פיל במאבק איתנים. על אנשי הציבור הדרוזי להבין ולהשכיל שאנחנו רואים בעדשה מגדלת את השיווק הכושל שלכם  והניסיון למכור לנו סחורה ומוצר פגום שאין לו תוקף  .

 אכן ,אנשי הציבור הדרוזי הם בשר מבשרני, אך אמורים אלה לעמוד כתף אל כתף עם בני עדתם במאבקם הצודק  , הכיסא הציבורי הוא זמני וחולף ובני עדתכם הם נצחיים  , שימו לנגד עינכם, כי יום יבוא והכיסא יתחלף וכי אז תשארו רק עם מה שעשיתם ותעמוד לחשבון ציבורי רק מעשיכם  . כן תזכרו טוב מאוד, כי הזיכרון של הציבור הדרוזי אינו קצר כבעבר והמדיה מזכירה לנו הכול .

 שרי ישראל - וכדרכם בקודש , מכרו לנו ביטויים וסיסמאות ריקות מתוכן במשך שנים, אל תעשו זאת אתם - או לכל הפחות אל תהיו מגן פוליטי "חשופים בצריח" על מזבח הפרות בוטות ושקרים של קמפנירים ושל עסקני בחירות . חוק הלאום חייב תיקון או ביטול וערך השוויון חייב להתנוסס בתוכו – ויפה שעה אחת קודם

 

 

סאמר עלי , עו"ד

פורום עורכי הדין הדרוזים

تعليقك على الموضوع
هام جدا ادارة موقع سبيل تحتفظ لنفسها الحق لالغاء التعليق او حذف بعض الكلمات منه في حال كانت المشاركة غير اخلاقية ولا تتماشى مع شروط الاستعمال. نرجو منكم الحفاظ على مستوى مشاركة رفيع.

استفتاء سبيل

ماهو رأيك في تصميم موقع سبيل ألجديد؟
  • ممتاز
  • جيد
  • لا بأس به
  • متوسط
مجموع المصوتين : 1730